کمپانیBlizzard تایید میکند که بازی Diablo IV ریز تراکنشهای ناخوشایندی نخواهد داشت.
Diablo Immortal مبتنی بر موبایل، بیش از سه سال پس از معرفی آن، اوایل این ماه راه اندازی شد. طرفداران Diablo بعد از این رونمایی بسیار خرسند شدند.
با این حال، زنجیرهای از تراکنشهای کوچک اجباری در بازی، واکنشهای بدی به دنبال داشت.
این واکنشها به حدی است که یکی از مدیران Activision-Blizzard در توییتر تأیید کرد Diablo IV آینده به چنین طرح درآمدزایی متکی نخواهد بود.
حق امتیاز Diablo از دهه 90 به عنوان قطبی در فرهنگ بازی، مطرح بوده است و به نظر، این امتیاز باعث میشود گیمرها کمی از آن پشتیبانی کنند.
آنها دوست ندارند شاهد بدتر شدن سریالهای محبوبشان باشند، و به همین دلیل Immortal در اواخر سال ۲۰۱۸ و با تاخیر رونمایی شد.
اکنون که همه متوجه ترسها شدهاند، نگرانی وجود دارد که Diablo IV هم مسیری مشابه را طی کند.
در هر حال، ما میدانیم که خریدهای درون برنامهای برای اقلام مصرفی و پول رایج مثل مرغ تخم طلاست.
بلیزارد بیش از ده میلیون نصب از بازی را طی چند روز پس از انتشار گزارش داد. قطعا “نهنگهایی” وجود دارند که هزاران دلار برای بازی هزینه کردهاند.
بازخورد اولیه به Diablo Immortal هنگام راه اندازی مثبت بود. اتفاقا، مردم به حد کافی سرد شدهاند تا به سوی بازی بروند، و این بسیار خوب است.
واقعا شبیه یک بازی Diablo واقعی است( نسخه مخصوص کامپیوتر)، که برای راهاندازی روی یک تلفن همراه، کوچک شده است.
اما این توهم با بالا رفتن سطح بازی از بین میرود و دیگر نمیتوانید بدون خرد کردن جواهرات افسانهای پیشرفت کنید.
من افرادی را دیدهام که اسکرینشاتهایی از شخصیتهای تأثیرگذار خود ارسال میکنند تا نشان دهند که صدها بریدگی لازم است تا به آنجا برسند.
(جعبههای پیشنهادی برای خرید، مانند سیاهچالهای مینیاتوری بستهبندی شده هستند)
جامعه تنفر خود را آشکار کرده است و بازی را در سایت انتقادیMetacritic به نقد کشیدهاند تا به کمترین امتیازش در تاریخ برسد.
اگر میخواهید بازی را به پایان برسانید، خرید نقدی در Diablo Immortal اجتنابناپذیر است.
راد فرگوسن، صاحب امتیاز Diablo در Activision-Blizzard، اخیرا در توییتی اعلام کرد که Diablo IV یک بازی با قیمت تمام شده خواهد بود.
این بازی برای کنسولها و رایانههای شخصی طراحی گردید. این محصول برای سالهای آینده دارای محتوای داستان محور و همچنین آرایه و تزیینهای ممتاز خواهد بود.
بنابراین، این دو دسته، میزان افزونههای پولی Diablo IV هستند. با فرض اینکه این اطلاعات درست است و تا پیش از انتشار تغییر نمیکند، از شما انتظار نمیرود ارز یا آیتمهای ممتاز درون بازی را بخرید.
اما اگر میخواهید از ساعتها زحمت کشی در بازی اجتناب کنید، خرید کردن داخلی در Diablo Immortal کاملا اجباری است.
برای توضیح بیشتر، D4 یک بازی با قیمت تمام شده است که برای مخاطبان PC/PS/Xbox ساخته شده است.
ما متعهد به ارایه وسعت فوقالعاده محتوا پس از راهاندازی، برای سالهای آینده هستیم. که حول اقلام زینتی اختیاری و بسطهای مبتنی بر داستان کامل است. جزییات بیشتر به زودی!
— راد فرگوسن 12ژوئن 2022 (@RodFergusson)
هنوز تاریخ دقیقی برای عرضه Diablo IV وجود ندارد، اما اکنون میدانیم که در سال 2023 خواهد بود.
این بازی برای پلتفرمهای موبایل مانند Immortal عرضه نمیشود. اما تجربه بسیار عمیقتر و قابلیت شخصیسازی بیشتری را ارایه میدهد.
شما فقط باید مایل باشید 60 دلار برای بازی بپردازید، اما حداقل میدانید هر بار که به سطح جدیدی میرسید، برای پول بیشتری تحت تعقیب نیستید.
منابع :
ExtremeTech
رایانو